Praktisch
Kamperen
Wat is er nu leuker dan op het terrein van de Pinksterconferentie je tentje op te slaan en samen met anderen Pinksteren te vieren? Gezellig eten met elkaar, de diensten beleven, napraten en over het terrein slenteren om ’s avonds in je slaapzak te kruipen na een dag vol mooie indrukken. Op het conferentieterrein is een aantal kampeervelden ingericht, waar we veel mensen kunnen herbergen. Als je van plan bent met meer dan 25 personen naar de conferentie te komen, dan kun je samen als groep kamperen.
Aanmelden
Hoe vroeger je je als kampeerder aanmeldt, hoe voordeliger het tarief is. Dit noemen wij ‘vroegboekkorting’. Aanmelden kan vanaf 1 februari 12.00 uur ’s middags. De aanmelding sluit met Hemelvaart. Je bestelt jouw ticket(s) via ons ticketsysteem Eventix.
Aanmelden voor de Pinksterconferentie kan per persoon, maar je kunt ook gelijk tickets kopen voor je eventuele gezinsleden. Jongeren onder de 18 jaar kunnen zich alleen aanmelden als zij tijdens de conferentie onder toezicht van een volwassene staan.
De kampeertarieven vind je hier.
Wanneer je jouw ticket(s) bestelt, kom je direct op een betaalpagina. Hier kun je kiezen voor een betaling via iDEAL, Sofort of Bancontact. Pas na een succesvolle betaling is je bestelling definitief. Je hoort dan als hoofdboeker binnen enkele minuten een mail vanuit Eventix, het ticketsysteem, te ontvangen met daarin een downloadknop voor jouw bestelde ticket(s). Let op! Het is dus niet mogelijk om gespreid of achteraf te betalen.
Na het betalen van je ticket(s) ontvang je als hoofdboeker direct een bevestigingsmail van Eventix, het ticketsysteem, met daarin een downloadknop voor je ticket(s). Check altijd eerst je spambox als je niks hebt ontvangen. Ontvang je geen mail, of kun je jouw ticket(s) niet meer vinden? Probeer dan je ticket(s) op te zoeken via deze link. Houd hiervoor je bankafschrift bij de hand.
Het is belangrijk dat iedere kampeerder zelf een WA-verzekering heeft afgesloten, eventueel aangevuld met een reis- of ongevallenverzekering. Opwekking kan in geen enkel geval aansprakelijk gesteld worden. Eventueel kun je ook zelf een annuleringsverzekering afsluiten, zodat je bij onvoorziene omstandigheden gemaakte kosten via de verzekering retour kan krijgen. Kijk bij het afsluiten van een verzekering goed naar de voorwaarden.
Je hoort direct na het afronden van je bestelling een bevestigingsmail van Eventix, het ticketsysteem, te ontvangen. Soms komt deze mail in de map ‘ongewenste mail’ of in de spamfolder te staan. Ontvang je geen mail, of kun je jouw ticket(s) niet meer vinden? Probeer dan je ticket(s) op te zoeken via deze link. Houd hiervoor je bankafschrift bij de hand.
Als je met meer dan 25 personen wil komen kamperen, kun je je opgeven als een grote groep. Meer informatie daarover vind je onder het kopje grote groep.
Als je het hele weekend aanwezig bent, ongeacht of je daggast bent of komt kamperen, dan heb je een weekend parkeerkaart nodig.
Dit is één en dezelfde kaart en kost € 28,50. Je kan deze vooraf bestellen in de ticketshop, of ter plekke op het terrein nog aanschaffen.
Aankomst en vertrek
Bij aankomst op het terrein wordt gecontroleerd of je bent aangemeld. In de bevestigingsmail die je na aanmelding van Eventix, het ticketsysteem, hebt ontvangen, zit een downloadknop waarmee je de door jou bestelde ticket(s) kunt downloaden. Zorg dat je deze tickets bij aankomst op het terrein bij de hand hebt (digitaal of geprint) en niet ter plekke nog moet downloaden. Vervolgens scannen we jouw ticket(s) en ontvang je een polsbandje waarmee je toegang krijgt tot het terrein.
Op vrijdag mag je vanaf 09.00 uur ’s ochtends aankomen en kun je met je auto tot ’s avonds 21.00 uur op het kampeerterrein terecht. Het is vanwege de veiligheid op het terrein niet mogelijk om op zaterdag of zondag nog met een eigen kampeermiddel aan te komen. De kampeerterreinen zijn gedurende de conferentie niet toegankelijk voor auto’s.
Je kunt vertrekken vanaf maandag. Je dient eerst je spullen in te pakken en daarna pas je auto van de parkeerplaats op te halen. Dit kan vanaf ’s morgens 08.00 uur. Houd er rekening mee dat een half uur vóór aanvang (tussen 09.30 en 10.00 uur) en na afloop (tussen 12.00 en 12.30 uur) van de ochtendsamenkomst autorijden op het terrein niet is toegestaan vanwege de vele voetgangers. Auto’s die langer dan nodig op de kampeerterreinen staan, belemmeren de doorstroom van het verkeer en kunnen daarom worden verwijderd. Het is niet mogelijk om op zaterdag of zondag te vertrekken.
Op het terrein zijn kampeerstewards aanwezig, die je bij aankomst een kampeerplek toewijzen. Indien je deel uitmaakt van een groep van meer dan 25 personen, informeren wij de contactpersoon van je groep enkele dagen vóór de conferentie over de kampeerplek waar de groep is ingedeeld.
Om met de auto op de kampeervelden te komen, volg je de borden ‘Camping’. De toegangscontrole voor kampeerders bevindt zich op het terrein ten zuiden van de provinciale weg. Bij het oprijden van dit terrein worden de kampeerders voor de velden F en G gescheiden van de overige kampeerders. De routes staan met borden langs de weg aangegeven.
Meteen nadat je je kampeerspullen hebt uitgeladen of je caravan of vouwwagen hebt afgekoppeld, parkeer je je auto op het parkeerterrein aan de zuidzijde van de provinciale weg.
Let op: Er geldt op het terrein een wegsleepregeling. Auto’s die niet op de juiste wijze worden geparkeerd, worden verwijderd. De kosten daarvan zijn voor eigen rekening en eventuele beschadigingen voor eigen risico.
De kampeervelden zijn op vrijdag tot 21.00 uur toegankelijk voor auto’s. Na 22.00 uur moeten alle auto’s van het terrein zijn verwijderd. Dit geldt tot maandagochtend.
Het parkeerterrein is altijd toegankelijk en wordt ‘s nachts niet gesloten. Mocht je op vrijdagavond pas na 21.00 uur aankomen, dan kun je niet meer met de auto de kampeervelden op, maar wel gewoon parkeren en lopend naar de kampeervelden gaan.
Het is vanwege de veiligheid op het terrein niet mogelijk om op zaterdag of op zondag met een eigen kampeermiddel te arriveren. De kampeervelden zijn gedurende de conferentie niet toegankelijk voor auto’s. Het is ook niet mogelijk om op zaterdag of op zondag van de kampeervelden te vertrekken. Je kunt vertrekken op maandag.
Kamperen
Het is inderdaad mogelijk om een ingericht tentje te huren. Er zijn twee soorten tentjes, beide voor twee personen en met elektra, en dicht bij sanitair en het hoofdterrein:
- de Cube – met matjes, slaapzakken en kussens.
- de Delta – met houten vloer voor de tent, twee bedden met dekbedden en kussens, linnengoed en twee stoelen.
Let op! Beide tenten hebben elekricitiet. Wel vragen we van je om je eigen campingstekker en verlengsnoer mee te nemen. De campingstekker kan je gebruiken bij het elektriciteitskastje.
Hier lees je alle informatie.
Kamperen in een camper (of omgebouwde bus) is alleen toegestaan als deze goedgekeurd is door de RDW en geregistreerd staat als kampeerauto.
Ons evenemententerrein is wegens veiligheidsoverwegingen autovrij. Dat betekent dat tenten op of aan auto’s niet zijn toegestaan – dus ook daktenten niet.
Stewards zullen ter plaatse bepalen op welk kampeerveld je komt te staan. Als je naast elkaar wil kamperen, adviseren wij je tegelijkertijd aan te komen. Je kan dan bij de kampeerstewards aangeven dat je bij elkaar hoort. We kunnen helaas nooit garanderen dat je dan ook daadwerkelijk bij elkaar kan staan. We willen je vragen om daarin het besluit van de kampeerstewards te respecteren. Als je deel uitmaakt van een grote groep die zich als groep heeft geregistreerd om bij elkaar te kamperen, hoor je van jouw contactpersoon waar je groep staat.
Let op! Je moment van aankomst heeft geen invloed op de kans dat je dichter bij het hoofdterrein kan kamperen.
We willen graag zo veel mogelijk mensen welkom heten op het terrein, daarom is er beperkte ruimte per kampeerder beschikbaar. We rekenen maximaal 2 meter per persoon.
De maximale diepte van een kampeermiddel mag niet meer dan 5 meter zijn. Daarnaast is het niet toegestaan om zowel een voortent als een luifel voor het kampeermiddel te plaatsen. Hierbij moet er dus een keuze gemaakt worden tussen of een voortent of een luifel.
Een partytent neemt de ruimte in van een tent, waarin mensen kunnen slapen. Wij willen graag dat er zoveel mogelijk mensen op het terrein kunnen kamperen. De beschikbare ruimte hiervoor is al krap. Daarom beperken we het gebruik van partytenten. Heb je al een voortent of luifel voor je kampeermiddel? Dan mag je daar geen partytent voor zetten.
Het is niet mogelijk om van tevoren aan te geven op welke plek je wil kamperen. De indeling van de kampeerplekken gebeurt ter plaatse op volgorde van aankomst, tenzij je bij een grote groep hoort die zich van tevoren heeft aangemeld. Je kunt bij aankomst bij onze kampeerstewards aangeven dat je graag bij het jongeren- en tienerprogramma in de buurt wil staan. Zij zullen bekijken of dat mogelijk is.
Nee, door de omvang van het evenement is stroomvoorziening op de kampeervelden niet mogelijk. Kampeerders die vanwege een medische indicatie stroom nodig hebben, kunnen een verzoek voor een plek op het mindervalidenterrein indienen, door een e-mail te sturen naar registratie@opwekking.nl.
We heten je van harte welkom op de kampeervelden, maar het liefst zonder hond. Daar hebben we goede redenen voor. Sommige honden zorgen voor overlast (blaffen/rondlopen/hun behoefte doen op plekken die daar niet voor geschikt zijn) en andere kampeerders hebben last van ze of zijn er bang voor. Niet iedere hondenbezitter is even alert. Honden mogen sowieso niet op het hoofdterrein of in de programmatenten. We hopen dat je een goed logeeradres voor je geliefde huisdier vindt! Natuurlijk mogen hulphonden – als zodanig herkenbaar – wel het hoofdterrein op.
Om het kamperen met zo’n groot aantal mensen gezellig en leuk te houden, hanteren we een huishoudelijk reglement en kampeervoorwaarden die beschreven staan in onze algemene voorwaarden. Het meldpunt voor eventuele klachten tijdens de conferentie is 088-352 67 55.
Voorzieningen
Op alle kampeervelden zijn toilet- en douchevoorzieningen aanwezig. ’s Nachts (tussen 01.00 en 06.00 uur) zijn de douches gesloten. Denk a.j.b. aan het milieu en gebruik water spaarzaam en alleen waarvoor het bedoeld is; vul er geen zwembadjes mee. Spoel alleen wc-papier door en geen damesverband, vochtige doekjes of andere voorwerpen; daarmee verstoppen de toiletten. Ga niet (gehurkt) op de bril staan, dan breekt deze af. Ook is het niet de bedoeling om je afwas in de spoelbakken te doen. Je kunt afwassen bij de tent, en het vuile water daarna deponeren op de daarvoor aangegeven afvalwaterplekken.
Op ieder kampeerterrein is een plek waar je afvalwater kunt lozen. Denk aan:
- chemisch toilet
- afwaswater (er zijn afwasplekken op het terrein, maar hier kan het ook)
- water met etensresten (rijst/macaroni)
Deze plekken zijn afgesloten met een deurtje, zodat kinderen er niet kunnen spelen. In verband met hun veiligheid het deurtje gesloten houden!
In de Shopwekking kun je telefoons en powerbanks tegen betaling opladen. Doe dat niet in de douchetenten; die zijn daar niet voor bedoeld. Opwekking kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele diefstal.
Als je een plek zoekt om je spullen veilig op te bergen, kun je in de Shopwekking een kleine lockerkast huren. Handig wanneer je als daggast je handen vrij wil hebben of met de motor bent, of bepaalde spullen niet in je tent/caravan wil achterlaten.
- De lockerkasten worden per dag verhuurd voor een tarief van € 10,- en een borg van € 10,-.
- Bij het inleveren van je sleutel wordt de borg teruggestort op je Pinksterconferentie-betaalpas.
- De lockerkastsleutels dienen binnen openingstijden weer ingeleverd te zijn.
Het gebruik van de lockers is op eigen risico. Opwekking kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade of verlies.
Speciaal voor gezinnen met jonge kinderen is er een plek waar ouders in alle rust hun baby kunnen verzorgen: de Move Your Mountain Babycare. In samenwerking met Move Your Mountain worden vlak bij de ingang van het hoofdterrein twee tenten ingericht:
- Eén tent is een gezellige huiskamer waar baby’s gevoed en verschoond kunnen worden. Alle faciliteiten zoals een zitbank, een voedkussen, een koelkast, een magnetron, elektriciteit en warm/koud stromend water zijn hier aanwezig. Omwille van de privacy voor het geven van borstvoeding, is deze tent alleen toegankelijk voor vrouwen.
- De andere tent is uitsluitend beschikbaar om baby’s te verschonen. Er liggen meerdere aankleedkussens en er is warm/koud stromend water en elektriciteit aanwezig. Je baby’tje hier uitgebreid in bad doen is i.v.m. GGD-voorschriften helaas niet mogelijk. Deze tent is toegankelijk voor zowel vrouwen als mannen.
We ontvangen jou en je baby graag in onze gezellige Babycare!
Op diverse plekken op de kampeerterreinen zijn afwasplaatsen beschikbaar waar je warm water kunt tappen in je eigen teiltje en af kunt wassen. Let op! De afwasplaats is geen stortpunt chemisch toilet!
Gevonden voorwerpen
Veel spullen belanden uiteindelijk op ons kantoor in Putten. Neem gerust contact met ons op, door een e-mail te sturen naar registratie@opwekking.nl met als onderwerp ‘Verloren voorwerp’. Vermeld hierbij alsjeblieft zoveel mogelijk gegevens waaraan we het verloren voorwerp kunnen herkennen (maat, kleur, ritsen, merk, materiaal). Hoe specifieker de omschrijving, hoe makkelijker het voor ons is om te zoeken.
Heb je je verloren voorwerp al gemeld bij het Infopunt tijdens de conferentie, dan hoef je dat niet opnieuw te doen. Mochten we een voorwerp tegenkomen dat voldoet aan de omschrijving, dan nemen we contact met je op. Artikelen komen soms twee weken na de conferentie nog bij ons binnen, houd daar alsjeblieft rekening mee in de te verwachten verwerkingstijd.
Wij sturen geen factuur, maar stellen een eigen bijdrage ter hoogte van de gemaakte verzendkosten bijzonder op prijs. Ook is het – op afspraak – mogelijk het voorwerp vóór 20 juni op kantoor in Putten af te halen.
De meeste voorwerpen bewaren we tot een maand na de Pinksterconferentie.
Uitzonderingen:
- Bankpassen: vanwege de gevoelige informatie op bankpassen bewaren we deze uiterlijk tot een week na de Pinksterconferentie, daarna worden ze vernietigd. We sturen bankpassen niet terug naar de bank.
- ID-kaarten/paspoorten: deze bewaren we tot een maand na de conferentie. Is er binnen een maand niemand die ernaar gevraagd heeft, dan worden ze ingeleverd op het dichtstbijzijnde politiebureau.
- Portemonnees: ook deze bewaren we tot een maand na de conferentie. Meldt de eigenaar zich niet, dan zullen eventuele bankpassen worden behandeld als hierboven beschreven. Het geld dat eventueel in de portemonnee aanwezig is, zal als gift voor Opwekking worden beschouwd en de portemonnee zelf zal worden vernietigd.
Nee, we bewaren geen kleding. Niet opgehaalde kleding wordt na een maand gedoneerd aan de lokale kringloopwinkel.
Is je vraag niet beantwoord? Neem dan contact met ons op via registratie@opwekking.nl.
Wat kost het?
We heffen geen entree voor de conferentie; we houden collectes om de onkosten te dekken. Wel zijn er kosten verbonden aan kamperen en daggasten betalen een klein bedrag aan registratie.